DYSNOMIA - Dysnomia
(2014 Suspiria)
Autor: Wojciech Chamryk
Tracklist:
Kallisti
Let The Spark Ignite
A Light At The Shore
Checkmate
Into The Void Of Your Eyes
In New Form
Baptized In Rain
Serenade
Reach Clarity
Behemoth
Let The Spark Ignite
A Light At The Shore
Checkmate
Into The Void Of Your Eyes
In New Form
Baptized In Rain
Serenade
Reach Clarity
Behemoth
Line Up:
Alex de la Sota - vocals
Rodrigo Blas - guitar, back vocals
Jorge Fernandez - guitar
Eloi Pascual - drums
Aaron Fariña - bass
Rodrigo Blas - guitar, back vocals
Jorge Fernandez - guitar
Eloi Pascual - drums
Aaron Fariña - bass
Jak widać Hiszpanom z Dark Eternity znudziła się poprzednia nazwa, bo od ubiegłego roku działają pod nowym szyldem. Już jako Dysnomia doczekali się kolejnego debiutanckiego albumu, który pewnie zainteresuje zwolenników siarczystego death/black metalu z pewnymi, mniej oczywistymi, dodatkami. Podstawa jest jednak jak się patrzy: ściana riffów, solidnie dudniący bas i mnóstwo niemiłosiernych blastów – owszem, niekiedy, tak jak chociażby w „In New Form“, totalnie plastikowych, ale na szczęście są to odosobnione przypadki, dzięki czemu tytaniczna praca garowego Eloi Pascuala – odpowiedzialnego też za instrumenty klawiszowe i programowanie – brzmi tu jak należy. A skoro już wspomniałem o syntezatorach to Eloi nieźle się natrudził, ubarwiając poszczególne utwory różnymi efektami („Kallisti“), mroczną elektroniką („Let The Spark Ignite“), kosmiczno-orkiestrowymi, niemal symfonicznymi partiami („Behemoth“) czy licznymi partiami fortepianu. Chyba najciekawiej wypadł ten instrument w zwolnieniach „Baptized In Rain“, kiedy to, do zdzierającego swe struny głosowe w histerycznej manierze Alexa De La Soty, dołącza Tatiana Fernandez, efektownie fortepian brzmi też w ekstremalnie rozpędzonym „Checkmate“. Mamy też okazjonalne gitarowe solówki, nie brakuje momentów bardziej zakręconych („Let The Spark Ignite“) czy wręcz schizofrenicznych („A Light In The Shore“), zaś instrumentalny „Serenade“ to niemal klimatyczne... New Age.
(5/6)
Wojciech Chamryk
Wojciech Chamryk