Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Nowy numer

hmp 89sm

Szukaj na stronie

HMP Poleca

pandemic m

CORROSION OF CONFORMITY – Blind

 

(2015/1991 HNE)
Autor: Wojciech Chamryk
blindcorrosionofconformity-blind
Tracklist:
1. These Shrouded Temples...
2. Damned For All Time
3. Dance Of The Dead
4. Buried
5. Break The Circle
6. Painting Smiling Face
7. Mine Are The Eyes Of God
8. Shallow Ground
9. Vote With A Bullet
10. Great Purification
11. White Noise
12. Echoes In The Well
13. ...Remain
 
Lineup:
Karl Agell – vocals
Woody Weatherman – guitar
Pepper Keenan – guitar
Phil Swisher – bass
Reed Mullin – drums
 
Ten amerykański zespół w pierwszych latach działalności był kojarzony z mocnym, alternatywnym graniem spod znaku punka/hardcore. Wszystko zmieniło się na początku lat 90. kiedy w składzie grupy pojawili się wokalista Karl Agell i gitarzysta Pepper Keenan. Pierwszy nie zagrzał za długo miejsca w C.O.C., ale Keenan stał się filarem zespołu na długie lata, a efekty ich współpracy słychać na „Blind”. Trzeci album formacji to zdecydowany zwrot w stronę jednoznacznie metalowego grania, inspirowanego dokonaniami Black Sabbath oraz Metalliki. A ponieważ jesienią 1991 r. świat muzyki rockowej nie był już taki sam po pierwszym uderzeniu grunge i wydaniu czarnego albumu Metalliki, „Blind” stał się pierwszym sukcesem C.O.C., w samych Stanach Zjednoczonych sprzedając się w nakładzie przekraczającym ćwierć miliona egzemplarzy. Zdecydowała o tym niewątpliwa atrakcyjność nowych utworów grupy, wywiedzionych często z mocarnych sabbathowych riffów („Dance Of The Dead”, „Echoes In The Well”, singlowy, śpiewany przez Keenana „Vote With A Bullet”), ale czerpiących też ze starszych dokonań Metalliki („instrumentalny „These Shrouded Temples…”, „Dance Of The Dead”).  Niekiedy robi się bardziej alternatywnie, niczym za dawnych lat C.O.C. („Painted Smiling Face”,
White Noise”), ale bardziej odjazdowe są utwory dodatkowe, pochodzące z EP „Vote With A Bullet”: ilustracyjny, wprowadzający w klimat tego materiału „Condition A/Condition B”, surowy cover legendarnego MC5 „Future Now” oraz żartobliwy rock ‘n’ roll „Jim Beam And The Coon Ass” z saksofonową końcówką  w wykonaniu wokalisty. (5/6)
  
Wojciech Chamryk

rightslider_001.png rightslider_004.png rightslider_002.png rightslider_005.png rightslider_003.png

Goście

5038782
DzisiajDzisiaj2842
WczorajWczoraj3656
Ten tydzieńTen tydzień14205
Ten miesiącTen miesiąc42433
WszystkieWszystkie5038782
3.145.183.137