Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Nowy numer

hmp 69sm

Szukaj na stronie

HMP Poleca

internal quiet 2018 tour poster new m 

primal fear plakata b

threshold european tour 2018z m

ross the boss bullet crystal viper m

ross the boss 2 plakat m

diamond head plakat m

news 2 riverside m

xhammerfall plakat m

halloween metal massacre plakatb m

satan plakata m

powerwolf plakatz m

striker plakatzzz m

xmsf poster poland m

xdragonhammer plakat m

impaled nazarene plakata m

nightwish plakatz m

annihilator nowy plakat m

slayer plakatz m

exodusreklama logotypy rgb m

xkreator plakat m

xmerry christless plakat m 

JOE BONAMASSA - Live At Carnegie Hall: An Acoustic Evening

 

(2017 J&R Adventures)
Autor: Wojciech Chamryk
 
joebonamassa-liveatcarnegiehallanacousticeveningx m
Tracklist:
This Train
Drive
The Valley Runs Low
Dust Bowl
Driving Towards the Dayllight
Black Lung Heartache
Blue and Evil
Livin' Easy
Get Back My Tomorrow
Mountain Time
How Can a Poor Man Stand Such Times and Live
Song of Yesterday
Woke Up Dreaming
Hummingbird
The Rose
        
Koncertowa dyskografia wirtuoza bluesowej gitary jest już bardzo obszerna, jednak Joe Bonamassa wciąż dorzuca do niej kolejne wydawnictwa. I chociaż mogłoby wydawać się, że nagrywanie kolejnego albumu akustycznego, po stosunkowo niedawnym „An Acoustic Evening At The Vienna Opera House” nie ma większego sensu, to jednak Joe wiedział co robi. Po pierwsze, mając już koncertówki zarejestrowane w wiedeńskiej operze, Radio City Music Hall, Royal Albert Hall czy Hammersmith, pewnie nie mógł odmówić sobie przyjemności zagrania również w legendarnej Carnegie Hall. Do tego na potrzeby dwóch koncertów tamże w styczniu 2016 roku przygotował znacznie różniący się od wcześniejszych setów akustycznych program, z „Song Of Yesterday” Black Country Communion oraz „Hummingbird” B. B. Kinga włącznie, zwerbował też znacznie większy zespół. Aż roi się w nim od znakomitości: pianista Reese Wynans to przecież wieloletni współpracownik S.R. Vaughana, perkusjonalista Hossam Ramzy grał choćby z duetem Page/Plant, perkusista Anton Fig to uznany sideman i muzyk znany z wielu zespołów, a  wiolonczelistka i erhuistka  Tina Guo też ma już swoją markę. Ten międzynarodowy skład, wzbogacony jeszcze trzyosobowym chórkiem z Australii i multiinstrumentalistą Ericem Bazillianem, natchnął Bonamassę do wzniesienia się na artystyczne wyżyny i dodał jego muzyce oryginalnego, nieco orientalnego klimatu. Momentami można go podciągnąć pod dokonania wspomnianych już liderów Led Zeppelin; gdzie indziej blues  rock płynnie przechodzi w muzykę świata, szczególnie, gdy Guo sięga po erhu, a Bazillian po mandolinę, banjo czy flet. Pomimo akustycznej konwencji poszczególnym utworom nie brakuje też sporej dawki dynamiki, szczególnie w „Black Lung Heartache”, tradycyjnym bluesie „How Can A Poor Man Stand Such Times And Live” i „Livin' Easy” z saksofonem w roli głównej. Bonamassa nie jest też w żadnym razie tyranem-dyktatorem: solówki gra nie za często, wszyscy pozostali muzycy, łącznie z trojgiem chórzystów, mają swoje wejścia solowe czy dłuższe partie instrumentalne. Szczególnie błyszczy tu Tina Guo, a już „Woke Up Dreaming” to już wyłącznie popis jej i lidera – nic dziwnego, że ten w większości improwizowany, niezwykle efektowny dialog wiolonczeli i gitary pojawiła się też w dodatkach w wersji z drugiego wieczoru, bo naprawdę robi ogromne wrażenie. Podobnie jest z odbiorem całego koncertu, niewątpliwie jednego z najciekawszych albumów live w dorobku Bonamassy. Jeszcze dobitniej odbiór tej fantastycznej muzyki podkreśla skromna scena, bez przytłaczającej scenografii i świateł, tak jakby artyści muzykowali sobie w salonie ot tak, dla przyjemności, ciesząc się każdym kolejnym dźwiękiem i utworem. Na drugim dysku poza „Woke Up Dreaming” mamy jeszcze galerię zdjęć i 35-minutowy materiał „Behind The Scenes” z wywiadami – wśród rozmówców brakuje tylko Antona Figa – oraz koncertowymi przebitkami.
(5,5/6)
Wojciech Chamryk

120_accept_158x600px_eu.jpg 116_northward_158x600px_eu.gif 119_bg_158x600px_eu.gif 121_ex_158x600.gif 130_baner0slider_2.gif

Goście

1494732
DzisiajDzisiaj2426
WczorajWczoraj2584
Ten tydzieńTen tydzień12653
Ten miesiącTen miesiąc51743
WszystkieWszystkie1494732
54.92.160.119

batushka plakatz m

xhaken plakat m

the australian pink floyd show 2019 posterb1 m

hell over hammaburg flyer august m

xoverkill plakat m