Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Nowy numer

hmp 89sm

Szukaj na stronie

HMP Poleca

pandemic m

SUBTERFUGE - Projections From The Past

 

(2018 Kameleon)
Autor: Wojciech Chamryk
 
subterfuge projections from the past m
Traclist:
1. World Demise
2. Nuclear Cage
3. World In Red
4. Projections Form The Past
5. Like A Ghost
6. Sinful Dreams
7. Darkness
8. Vicious Machines
9. The Place
10. Puppets Of The Creator
11. Dead Demons
12. Now It’s Clear
13. Stardust
14. 30 Silver Coins
15. Mountain Of Doom
16. Lost In Time
     
Lineup:
Kinga Lis - vox
Mateusz Drzewicz - vox
Witek Nowak - bass
Adam Nowak - synths
Piotr Grąbkowski - saxophone
Bartek Grochulski - drums
Tyberiusz Słodkiewicz - guitars
    
Kameleon Records kojarzę raczej ze wznowieniami, bądź przypominaniem niepublikowanych dotąd materiałów takich legend polskiego rocka jak Skaldowie, Grupa Stress, Romuald i Roman czy wielu innych. Tymczasem podwójny album Subterfuge nie dość, że to wydawnictwo premierowe młodej, istniejącej raptem od trzech lat grupy, to jeszcze klasyczny koncept. Tekstowo lider grupy i autor całości materiału Tyberiusz Słodkiewicz proponuje opowieść o człowieku, który rozgoryczony swym dotychczasowym życiem, poddaje się hibernacji. Budzi się w świecie przyszłości, ale nie ma mowy o tym, by było lepiej – ludzie wegetują w miejscu zwanym The Place, udając, że o tym właśnie marzyli, a tuż za murem czają się zmutowane monstra, efekt wojny nuklearnej. Cała ta historia zawarta jest w dwóch rozdziałach, z których każdy trwa nieco ponad 40 minut i zajmuje jedną płytę, składając się łącznie z16 utworów. Muzycznie też jest ciekawie, bowiem Słodkiewicz, odwołując się do progresywnej stylistyki, stworzył jednocześnie utwory czerpiące z różnych odmian hard rocka i metalu: od klasyki wczesnych lat 70. aż do jego ekstremalnych odmian. Płytę nagrał z doświadczonymi muzykami i realizatorami, tak więc zarówno wykonanie, jak i brzmienie są bez zarzutu, ale szczególnie wyróżniłbym troje wykonawców. Po pierwsze wokalista Mateusz Drzewicz (Divine Weep, Hellhaim), bez którego bogactwo linii wokalnych nie miałoby szans powodzenia – od partii balladowych do podszytego blackowym skrzekiem ryku brzmią one bardzo przekonująco. Świetnie wypada też w duetach z Kingą Lis (Icon), która ma też sporo pojedynczych partii, zarówno łagodniejszych, jak i ostrzejszych, a do tego gra w kilku utworach na skrzypcach. Gitarowo/klawiszowe aranżacje świetnie wzbogacają też partie saksofonu Piotra Grąbkowskiego – jeśli ktoś kojarzy go z Blue Cafe, to może na „Projections From The Past” przeżyć nieliche zaskoczenie na plus, bo tu ten wyśmienity muzyk pokazuje się z progresywno/jazzowej strony. Celowo nie podaję tu żadnych tytułów, nie opisuję dokładniej poszczególnych utworów, bo  debiut Subterfuge to zwarta całość, w dodatku niezwykle udana, a na stronie wydawcy czy na portalach aukcyjnych można kupić ten, efektownie wydany, album za raptem 25 złotych – nie ma się więc co zastanawiać.
(5/6)
Wojciech Chamryk

rightslider_004.png rightslider_002.png rightslider_005.png rightslider_001.png rightslider_003.png

Goście

5051945
DzisiajDzisiaj2559
WczorajWczoraj1225
Ten tydzieńTen tydzień5424
Ten miesiącTen miesiąc55596
WszystkieWszystkie5051945
3.137.192.3