ACCESS DENIED - Access Denied
(2018 GOTOIT/Universal Music Polska)
Autor: Wojciech Chamryk
Tracklist:
1. All The Anser – 3:40
2. Fuck – 3:45
3. Go Go Go – 4:03
4. Getting CLoser – 3:31
5. No Place To Love – 3:36
6. Fool Of Love – 3:21
7. Last Breath – 4:21
8. Lies – 3:07
9. Pain – 2:59
2. Fuck – 3:45
3. Go Go Go – 4:03
4. Getting CLoser – 3:31
5. No Place To Love – 3:36
6. Fool Of Love – 3:21
7. Last Breath – 4:21
8. Lies – 3:07
9. Pain – 2:59
Lineup:
Agnieszka Sulich – wokal
Jacek Kolankiewicz – gitara
Mateusz Krauze – gitara
Adrian Jegorow – bass
Dariusz ‚Daray” Brzozowski – perkusja sesyjnie
Adam Dyrwa – instrumenty klawiszowe
Jacek Kolankiewicz – gitara
Mateusz Krauze – gitara
Adrian Jegorow – bass
Dariusz ‚Daray” Brzozowski – perkusja sesyjnie
Adam Dyrwa – instrumenty klawiszowe
Trójmiejska formacja długo kazała czekać na swój trzeci album, bo wcześniejszy „Touch Of Evil”ukazał się przecież ponad siedem lat temu, ale warto było poczekać. Tradycyjny heavy Access Denied zyskał bowiem na najnowszej płycie niespotykany dotąd w nagraniach grupy rockowy polor, a całość materiału brzmi do tego bardzo świeżo i dynamicznie. Po części jest to zapewne zasługa wyboru odpowiedniego realizatora i studia (Heinrich House Studio Filipa Hałuchy), sporo wniósł do tych utworów sesyjny perkusista Dariusz „Daray” Brzozowski, dzięki czemu zyskały one niespotykaną dotąd na płytach Access Denied na taką skalę moc i rytmiczną precyzję, ale decydujące wydaje mi się to, że to w większości po prostu świetne numery. Krótkie, zwarte i trafiające w punkt, jak opatrzony teledyskiem „Go Go Go”, „Fu#k” czy „Getting Closer” czy „Fool Of Love”, które w dodatku mogą trafić nie tylko do fanów tradycyjnego metalu, ale też zwolenników lżejszego, typowo rockowego grania. Z jak najlepszej strony prezentuje się w nich gitarowy duet Jacek Kolankiewicz/ Mateusz Krauze, jednocześnie kompozytorzy wszystkich utworów; okrzepła też wokalistka i autorka tekstów Agnieszka Sulich, dzięki czemu „Access Denied” to najlepsza w warstwie wokalnej płyta zespołu. Są też ballady, z najciekawszą jak dla mnie „No Place For Love” na czele, zespół potrafi też nieźle dorzucić do pieca w inspirowanych thrashem „Lies” i openerze „All The Anger”. Co prawda akurat ten ostatni utwór niezbyt do mnie przemawia i widziałbym w roli wizytówki płyty dwa-trzy inne utwory, ale jako całość „Access Denied” i tak wart jest:
(4,5/6).
Wojciech Chamryk