INTERIOR OF DEATH - God’s Playground
(2019 Self Released)
Autor: Wojciech Chamryk
Tracklist:
01. Intro
02. False Visions
03. Stillborn Infants
04. God Was A Lie
05. Hunger Of Flesh
06. Nuclear Winter
07. Blood Born
08. Fall Of Priest
09. Unnecessary Faith
10. Outro
02. False Visions
03. Stillborn Infants
04. God Was A Lie
05. Hunger Of Flesh
06. Nuclear Winter
07. Blood Born
08. Fall Of Priest
09. Unnecessary Faith
10. Outro
Lineup:
Andrzej "Karpiu" Karpiński - wokal
Remigiusz Kwiatkowski - gitara rytmiczna
Ewa Kwiatkowska - bas
Tomasz Chmurzyński - perkusja
Jacek Zagórski - gitara prowadząca
Remigiusz Kwiatkowski - gitara rytmiczna
Ewa Kwiatkowska - bas
Tomasz Chmurzyński - perkusja
Jacek Zagórski - gitara prowadząca
Chwaliłem poprzednią płytę ekipy z Proszowic „Human Infestation” i proszę, jest kolejna – kto wie, czy jako całość nawet nie lepsza. Dzieli je co prawda blisko sześć lat, ale Interior Of Death jest wciąż, mimo znacznego, już ponad 20-letniego stażu na scenie, grupą całkowicie niezależną, wydającą swe płyty samodzielnie. „God’s Playground” od strony tekstowej to koncept, traktujący o tym, że jakbyśmy na to nie patrzyli zgadzając się z tym czy nie, jesteśmy tylko zabawką w rękach potężniejszych od nas sił. Muzycznie grupa wciąż hołduje surowemu, totalnie old schoolowemu death metalowi – i fajnie, bo czasem dobrze jest wiedzieć, że nie wszyscy gonią za trendami czy nowinkami. W klimat płyty wprowadza symfoniczne „Intro”, również „Outro” wykorzystuje klawiszowe, pełne rozmachu brzmienia, a pomiędzy nimi zawiera się osiem bezlitosnych, młócących numerów. Momentami blisko im nawet do intensywności black metalu, ale to jednak siarczysty metal śmierci jest w nich podstawą. Oczywiście nie brakuje w nim mocarnych, walcowatych zwolnień, są liczne perkusyjne przejścia i zmiany tempa, a gniewny growl Andrzeja Karpińskiego wciąż może tumanić i przestraszać co bardziej wrażliwych. Pojawiają się też melodyjniejsze akcenty, bo choćby „Fall Of Priest” jak na estetykę death metalu jest całkiem chwytliwy, efektowne solówki też sporo wnoszą do poszczególnych utworów. Konkret na:
(5/6)
Wojciech Chamryk
Wojciech Chamryk