Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Nowy numer

hmp 83sm

Szukaj na stronie

HMP Poleca

death to allark m

summer jazz festival 2022krakow m

 

paradise lostark m

gojiraark m

slipknotark m

opethark m

accept nowa datadaw m

 

CRYPTOBIOSIS - Chainsaw Crucifixion

 

(2021 Art Gates )
Autor: Wojciech Chamryk
 
cryptobiosis-chainsawcrucifixion s 
Tracklist:
1. With Strange Aeons
2. Chainsaw Crucifixion
3. Man-Eating Tree
4. NecrObese
5. Madness
6. Slowly Mutilated
7. Consumed by Inhuman Powers
8. Screams from the Void
9. Celestial Noise
10. CoVoid-19
11. Even Death May Die
12. Silent Disintegration
                
Lineup:
Bror – Vocals
Nick – Guitars
Peter – Bass
Bodo – Drums
             
Nazwa tego niemieckiego zespołu od razu skojarzyła mi się bardzo dobrze, bo z Cryptopsy. Co prawda kwartet z Hamburga nie łoi tak wściekle jak ich bardziej utytułowani koledzy po fachu, ale death metal w jego wydaniu też robi wrażenie. Jest to tym bardziej godne podkreślenia, że Cryptobiosis tworzą całkiem młodzi muzycy, ale jak widać niemiecki etos pracy procentuje, bo „Chainsaw Crucifixion“ to ich trzeci album, a pojawiają się one w regularnych, dwuletnich odstępach. Jak wiadomo trudno wnieść dziś do metalu coś nowego, ale Cryptobiosis próbują, nawet z niezłym skutkiem. Korzystając z wypracowanych przez innych rozwiązań proponują siarczysty, bardzo intensywny death metal o szwedzkich konotacjach. Struktury melodyczne, harmoniczne i rytmiczne poszczególnych utworów są nader proste, ale w żadnym razie nie prostackie, trudno nie docenić klasy takich numerów jak: „Man-Eating Tree“ z wyrazistym basem i dwiema solówkami, mrocznego „Slowly Mutilated“ z balladowym wstępem i ultraszybką końcówką czy równie rozpędzonego utworu tytułowego. Chłopaki grzeją więc, aż miło, szczególnie w „Screams From The Void“ i „CoVoid 19“, ale potrafią też zaskoczyć, bowiem instrumentalne outro „Silent Disintegration“ oparte jest na klawiszowych brzmieniach i ma w sobie coś z klimatu dokonań Mike'a Oldfielda. Jest to więc granie może i przewidywalne, ale nader sympatyczne, o ile można tak powiedzieć o death metalu – warto dać „Chainsaw Crucifixion“ szansę.
(4,5/6)
Wojciech Chamryk
143_eskalacja-singiel-158x600-singiel.png 142_badtaste-baner156x600.png 144_mag_158x600px_72_dpi.jpg 145_wrona.png

Goście

3956475
DzisiajDzisiaj24
WczorajWczoraj985
Ten tydzieńTen tydzień2524
Ten miesiącTen miesiąc13251
WszystkieWszystkie3956475
35.168.110.128