Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Nowy numer

hmp 91sm

Szukaj na stronie

HMP Poleca

pandemic m

„Misja trzecia deathmetalowych wizjonerów” (Planet Hell)

   
Poprzednimi płytami Planet Hell zawiesili sobie przysłowiową poprzeczkę niezwykle wysoko, ale „Mission Three” to kolejny krok naprzód w rozwoju zespołu Przemysława Latacza. I już nawet nie chodzi o warstwę tekstową, tym razem wywiedzioną z czegoś tak unikalnego jak  „Summa Technologiae” Stanisława Lema, ale o równie oryginalną muzykę, coraz mniej pasującą do ciasnej szufladki z etykietką death metal...
Autor: Wojciech Chamryk

“Celebrating the classics despite rude awakening” (Kings of Thrash)

   
Megadeth cofounder David Ellefson doesn’t play in his band anymore because forty years after its inception, Mr. Redhead got a rude awakening that his brother-in-metal is still capable to have fun. Regardless of someone’s impotence, true timeless metal classics such as “Peace Sells... But Who’s Buying” (1986), “So Far, So Good... So What!” (1988) and “Youthanasia” (1994) are meant to be celebrated, and they are! At the moment, David Ellefson, together with original guitarist Jeff Young from “So Far, So Good... So What!” (1988), are on UK and Irish tour “Anarchy in the UK”...
Autor: Sam O’Black

„Solidne 200%” (Bladestorm)

   
Pierwszy materiał tej wrocławskiej ekipy był sporym zaskoczeniem dla fanów tradycyjnego heavy metalu, ale Bladestorm w żadnym razie nie poprzestali na „Storm Of Blades“. Efektem kilku lat pracy jest więc debiutancki, bardzo udany, album Wrangler Of Thunder“, obok którego  żaden szanujący się fan heavy nie może przejść obojętnie. Wokalista Bartek Koniuszewski i basista Kacper Ptak przybliżają nam kulisy powstania tego materiału oraz uchylają rąbka tajemnicy co do dalszych losów Bladestorm...
Autor: Wojciech Chamryk

„Najdziksze bambry thrashu” (Tassack)

   
Najnowszym albumem „Old Skull” Tassack zaskoczył wszystkich. Zarówno okładką, którą stworzył sam Jerzy Kurczak, jak też niesamowicie dopracowaną i dojrzałą muzyką, idącą w innym niż na wcześniejszych wydawnictwach, chociaż wciąż thrashowym, kierunku. Lucy opowiada jak do tego doszło i czy w takiej właśnie stylistyce będą utrzymane kolejne płyty zespołu...
Autor: Wojciech Chamryk

„Ponadczasowa muzyka o współczesnym brzmieniu” (Marty Friedman)

   
“Dramę” zapowiadano jako kontynuację “Scenes” (1992). Miało być przestrzennie, melancholijnie i orkiestrowo, choć bez udziału orkiestry. Miał to być prawie w całości instrumentalny album gitarowego wirtuoza, ale z nastawieniem na poruszające oraz zapadające w pamięci melodie, a nie na popisywanie się. Tak w istocie się stało. Marty Friedman zatoczył w swej solowej karierze koło i powrócił do charakterystycznego dla Japonii stylu melancholijnych ballad. Dał nam to, co czuje najbardziej i co wychodzi mu najlepiej...
Autor: Sam O’Black

„Z entuzjazmem przez życie” (Victory)

   
Herman Frank od wielunastu lat nosił się z zamiarem wydania płyty z motywem przewodnim zegara symbolizującego życie. Stwierdził, że lepsza ku temu okazja może się już nie nadarzyć, dlatego ziścił swój plan teraz, na drugiej po powrocie płycie Victory pt. “Circle of Life”. Podczas naszej rozmowy dużo opowiadał o sprawach bieżących, planach koncertowych i wydawniczych, przyjaźni, miłości, a także zdradził nam, jakie pozamuzyczne marzenie spełnia właśnie tego lata...
Autor: Sam O’Black

„Metalowy świat” (Alastor)

   
Poprzedni materiał Alastora ukazał się w roku 2012, ale kutnowska formacja nie powiedziała na „Out Of Anger” ostatniego słowa i wraca właśnie z siódmym albumem. „Nigdy nie było mnie tu” to nie tylko najdłuższa, ale też najbardziej dojrzała i dopracowana płyta w dorobku Alastora. - Nie baliśmy się sięgnąć po rzeczy nieszablonowe - podkreśla basista Wojtek „Wojtomierz” Milewski i jest to na tej płycie doskonale słyszalne. W grupie doszło jednak do zawirowań personalnych i niewiele zabrakło, by ten nowy album ukazał się w zupełnie innej wersji, zaśpiewany przez kogoś innego...
Autor: Wojciech Chamryk

„Znalezienie własnego ja” (Killsorrow)

   
- Chciałbym, żebyśmy byli odbierani jako zespół grający fajną muzykę w której każdy z otwartą głową może szukać czegoś dla siebie - mówi gitarzysta i lider Killsorrow Michał Sokół. I nietrudno sobie taką sytuację wyobrazić, bowiem „Wasteland Chronicles”, trzeci album w dorobku krakowskiej formacji, to jego najbardziej dojrzała i dopracowana płyta, postapokaliptyczny, nieoczywisty metal w koncepcyjnym, pod tym względem równie nieszablonowym, ujęciu...
Autor: Wojciech Chamryk

„Metalowy hołd twórcom gier wideo” (BulletRaid)

   
BulletRaid już długogrającym debiutem „Time Travellers” wysoko zawiesili sobie poprzeczkę, a tu proszę, po pandemicznych zawirowaniach wrócili z jeszcze lepszą płytą. W warstwie muzycznej „Damage Dealer” to stylowy heavy metal w najbardziej archetypowej postaci, zaś tekstowo to concept album, traktujący o komputerowych grach, które również fascynują muzyków BulletRaid...
Autor: Wojciech Chamryk

„Po prostu projekt dla przyjemności” (Masterplan)

   
O Masterplan było ostatnio dość cicho. Jednak w 2023 roku pojawiło się wznowienie debiutanckiego albumu "Masterplan", singiel z nowym kawałkiem "Rise Again". Po prostu zaczęło się wokół nich coś dziać, a w dodatku przyszła wiadomość, że w tym rok zagrają dwa koncerty wspólnie Firewind, więc czemu nie zrobić wywiadu z liderem zespołu Rolandem Grapowem?...
Autorzy: Szymon Tryk, Szymon Paczkowski, Michał Mazur
rightslider_005.png rightslider_004.png rightslider_002.png rightslider_001.png rightslider_003.png

Goście

5522922
DzisiajDzisiaj502
WczorajWczoraj1197
Ten tydzieńTen tydzień3622
Ten miesiącTen miesiąc8603
WszystkieWszystkie5522922
18.97.14.81