Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Nowy numer

hmp 72sm

Szukaj na stronie

HMP Poleca

retrospective trasa pl m

ram plakatx m

riversidezyx m

dog eat dog 2019 abk fall instastory posterzyx m

female metal voices festival vol4 plakat m

psychotic waltz plakatx m

protector plakat m

mh plakat b

mortis plakat m

praying mantis plakat m

hitten plakatz m

true thrash fest m

ghost plakatz m

sacred reichs m

sacred reich plakatc m

alterbridge posterb1zyx m

exumer plakat m

voivod plakatzyx m

metalowa-wigilia-2019-web-posterzyx m

deeppurple-poster m

dreamtheater-poster m

rhapsodyoffire-posterb1 m

hammerfall posterb1 m

lamb of god i kreator plakat m

mystic festival 2020 m

DARKSTORM - The Oath Of Fire

 

(2018 Putrid Cult)
Autor: Wojciech Chamryk
 
darkstorm the oath of fire s
Tracklist:
1. The Guardian Of Heavy Metal
2. The Curse Of The Pharaoh
3. The Hellfire Club
4. Into The Dead
5. The Rooks Of Azelsgard
6. A Tale Of Fury And Speed
7. Song Of Ice And Fire
8. The Quest Of The Ancients
9. Heaven (Rehearsal)
10. The Time Of The Wolf
11. The Power Of Świętowit
                   
Lineup:
Lord Darkstorm – śpiew, gitara, klawisze
Wened – perkusja
                 
Nazwy jak Ravenlord Darkstorm czy Darkstorm są znane każdemu fanowi black metalu w tym kraju, ale trzeci album warszawskiej grupy okazał się zaskoczeniem. Z blackiem „The Oath Of Fire“ nie ma już bowiem praktycznie nic wspólnego, a wspierany przez niestrudzonego Weneda
Lord Darkstorm eksploruje teraz, i to z powodzeniem, rejony viking/heavy metalu. O blackowych korzeniach Darkstorm przypominają tu więc tylko okazjonalne blasty („Into The Dead“) czy skrzek lidera i to wszystko. Częściej jest to dynamiczny, archetypowy heavy z dyskretnym posmakiem blackowej surowizny („The Hellfire Club“), czy już w 100 % metal z przełomu lat 70. i 80. ubiegłego wieku („The Guardian Of Heavy Metal“). Dochodzą do tego melodie i czyste wokale kojarzące się z Bathory czy naszym Norden, mamy świetne falsety w stylu Kinga Diamonda, tak jak choćby w rozpędzonym „A Tale Of Fury And Speed“, cudownie archaicznym utworze niczym z roku 1982/83. Równie dobre wrażenie pozostawiają po sobie „The Rooks Of Azelsgard“, świetny jest też dynamiczny „The Curse Of The Pharaoh“ – zbieżność tytułów pewnie nieprzypadkowa – z demonicznymi chórkami czy „The Quest Of The Ancients“. Nie przekonał mnie co prawda „Song Of Ice And Fire“, takie dziwne połącznie metalowych szant z wojenną pieśnią i stylem Bathory, ale już finałowy „The Power Of Świętowit“, jeden z trzech bonusów, to ciekawy eksperyment: balladowy black z wokalnym wyziewem i partiami fortepianu – pozornie nic tu do siebie nie pasuje, ale ma swój klimat, potwierdzając przy tym, że i w black metalu można jeszcze dodać coś od siebie, ukazując go przy tym w bardziej tradycyjnej odsłonie.
(5/6)
Wojciech Chamryk

127_velesar_maly_baner_reklama_hmp2.png 129_exhorder_158x600px_eu.gif 128_msf_158x600px_eu.gif 125_sonataarctica_158x600px_eu.gif 125_destruction_158x600px_eu.gif 120_baner.gif

Goście

2433461
DzisiajDzisiaj2454
WczorajWczoraj3746
Ten tydzieńTen tydzień6200
Ten miesiącTen miesiąc60078
WszystkieWszystkie2433461
18.205.109.82